2013. december 13., péntek

Öltözködési kisokos






Van egy sötét titkom: szeretem az átalakítós műsorokat. Legyen szó házról, ruhatárról, életmódról.
Minden szereplővel együttérzek, a végén mindig bőgök a meghatottságtól, és a műsor alatt mindig elképedek, milyen alapvető szabályokkal nincsenek tisztában az emberek...

Amit én tudok az öltözködésről, az csupán néhány évnyi tapasztalat eredménye. Semmi tudományos nincsen benne, nem tanultam iskolában, csak a megfigyeléseimre, és a magazinok, tv-műsorok tudásanyagára alapoztam:P
Ezért aztán nem is kell őrült komolyan venni, de hátha támpontot tudok adni néhány dologban Nektek, ha bizonytalanok vagytok egy-egy ruhaválasztás alkalmával.

Végig fogom venni a különböző alkatokat, testtájakat, és az azokhoz passzoló ruhákat, kiemelő/elfedő praktikákat.

De először valami általánossal kezdem, ami talán a legfontosabb:
Mindegy milyen alkattal áldott meg az ég,  biztosan vannak előnyös, szép, vonzó részletei! Minden körülmények között ezekre kell koncentrálni, kiemelni, előtérbe helyezni.
Soha, de SOHA ne abba öljük az energiáinkat, hogy megpróbáljuk elfedni a hiányosságainkat. Ha csak erre figyelünk az öltözködés során, az megbosszulja magát. Az a sok energia, amit abba fektetünk, hogy elrejtsük az alakunkat, pontosan arra irányítja mások figyelmét, amit a legkevésbé szeretnénk megmutatni.

Másodsorban a legszebb nőt is unja valaki! :D Ezt sose felejtsük el. Nem kell modellszépségűnek lenni ahhoz, hogy kiegyensúlyozottak, boldogok legyünk, és elégedettek önmagunkkal!
Nekem legalább 15 évig tartott elfogadni az alakomat. Ha ismertek, nyilván azt gondoljátok, nem normális ez a nő. Igazatok is van! Mint ahogy azoknak is, akik ugyanezt gondolják Rólatok, mikor ostorozzátok magatokat. Úgyhogy álljunk mind a tükör elé, és nézzük meg alaposan a tükörképünket! Lássuk meg azokat az apró részleteket, amik tetszenek magunkon.
Szép a nyakunk? A bokánk? A felkarunk? A vádlink? Esetleg a kézfejünk, az ujjaink? Minden apróságot figyeljünk meg, és később az öltözködéskor gondoljunk ezekre! Mert a szabály mindig az lesz, hogy azt ami szép, amit szeretünk magunkon, azt fogjuk mutogatni mindenkinek. 
A többit pedig: a nagyobb popsit, a görbe lábat, az úszógumit, vagy a lapos mellkast pedig mindig a megfelelő méretű ruhába bújtassuk! Sosem kisebbe, vagy nagyobba, mint ami szükséges!
Mindkét eset rettentően kiemeli, hogy ott valami nincs rendben. Tévhit, hogy a sátorszerű ruhák eltakarják a pocakot, a feneket, a combokat. Sőt, egyenesen azt az érzetet keltik a szemlélőben, hogy „biztos több is van ott, ha ekkora lebernyeg kell rá”.... Szóval ne szorítsuk el magunkat szűk rucikkal, de ne is lengedezzen körülöttünk az anyag!
Ez a szabály a vékonyakra éppúgy vonatkozik, mint a teltekre. Én sokáig elkövettem azt a hibát, hogy bő gatyákat hordtam, hátha akkor nem látszik a piszkafa lábam. De tévedtem! Sőt, még feltűnőbb volt, hogy alig van valami a ruha alatt. Mivel nem volt természetes a látvány, mindenki egyből azt nézte, hogy miért ilyen fura ez a gatya a csajon? Miért lóg annyira? Szóval pont az ellenkező hatást értem el vele, nem eltereltem, hanem odavonzottam a tekinteteket. 

Utolsó általános észrevételem, hogy az extrém sovány, vagy elhízott alakot ruhával sem tudjuk érdemben vonzóbbá tenni. Ez szerintem nem baj, sőt!!! Ha semmilyen praktika nem segít már, ha tényleg semmi nem áll rajtunk jól, és nem érezzük magunkat egy kicsit sem vonzónak, akkor az már jel! Jel, hogy változtatni kell az életmódunkon, mert az egészségünk a tét! Francba a ruhákkal, és kit érdekel kinek hogyan tetszünk, a legfontosabb, hogy ne tegyük tönkre magunkat.  A sok felesleges zsír iszonyatosan megterheli a belső szerveinket, én mindig erre gondolok, ha elhízott embert látok. Nem a külső hájpárnák a problémák, hanem a szervekre, ízületekre, erekre nehezedő nyomás, amit a belső lerakódások okoznak. A kóros soványság szintén életveszélyes. Nem a szépségért, az egészségünkért kell optimális súlyban tartani magunkat. Azért írom, hogy optimális, mert ez mindenkinél más, alkattól függően. Nem kell irreális célokat kitűzni, csak a legjobb formánkat hozni. A saját formánkat.

A többi pedig már tényleg az öltözködésen múlik, és a következőkben végigvesszük a testtájakat, alkatokat pontról-pontra, képekkel, öltözködési ötletekkel. 


Tartsatok velem, kérdezzetek, véleményezzetek, osszátok meg a saját tapasztalataitokat, mert mindig van mit tanulni magunkról!

Képek forrása: itt, és itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése